19 februari 2012

En sångpåse

När jag såg ett inlägg från Onomak om en sångpåse hon gjort kom jag på att jag kunde visa en sångpåse jag sydde i julklapp till mina små. Själva påsen är sydd av ett lakan som jag köpt på röda korset, vit snedslå som knytband och liten pärla som dekoration (lilla K blev lite arg för att jag varit och nallat en pärla utan att fråga henne;).

De små "kuddarna" gjorde jag genom att skriva ut bilder på transferpapper och stryka dessa på tyget sen sydde jag rundlarna och fyllde de med vadd. De syddes samman med en, inte alltför diskret, söm på symaskinen men jag får väl säga till mitt försvar att det var totalt 45 kuddar och jag satt uppe natten innan julafton och sydde dem...

Sånghäftet och att välja bilder tog betydligt mycket längre tid än själva sömnaden. Jag valde svart-vita bilder för utskriften eftersom jag tyckte att kuddarna blev färgglada med de tre återanvända tygerna som användes till baksidorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar