26 februari 2012

Snabbtitt i Lilla K´s rum och en apig tröja

Här har vi en liten tjej i nysydd tröja i sitt rum. Lilla K har tidigare haft Ikea sängen "Kura" vänd upp och ned och då haft en sänghimmel. Nu var hon redo att vända sängen och sova uppe, vilket innebar att hon ville ha en mysig liten koja under sängen. Jag har köpt ett par meter av ett underbart tyg på Panduro för ca ett år sedan som passade utmärkt, det räckte precis till sängen och en liten gardin.

Ytterligare en bild av rummet, jag blir ofta inspirerad av bilder från olika bloggar när jag funderar på inredning. Det är härligt att kunna använda mycket färg, det gör jag inte i övriga huset.

Jag har nog hittat ett nytt favorit mönster till tröjor, det kommer från Ottobre 4/11, det passar både tjejer och killar, jag har sytt flera tröjor i det mönstret, visar dem senare. Tröjan är sydd i jersey från stoff och stil samt ryggen i tyg från en oanvänd (för liten) t-shirt som jag behållit länge i tron att jag skulle komma i den nån gång...

Jag återanvände även mudden i halsen från den gamla t-shirten, den passar bra i nyans till aptyget.



1 kommentar:

  1. Kär liten tös med stolthet i ögonen i sin fina nya koja:) Aptyget är härligt...har haft mitt ett tag men först nu sytt något i det. Tröjan blev ju hur fin som helst:)

    SvaraRadera