11 januari 2012

Barnvagnshänge, tröja och en väska


Här är en väska jag sydde till min systers födelsedag. Jeanstyget är köpt på röda korsets affär i Kristianstad, fodertyget har jag fått av min mor, spets från Panduro och knapparna har jag fått i arv efter mormor.


Modellen gjorde jag med mycket inspiration från olika väskor från sajten DIY BAG LOVER Jag kommer definitivt att fortsätta sy väskor, vad roligt det var! Axelremmen syddes med mellanlägg men jag valde att sy själva väskan utan att stadga med vliseline eftersom jeanstyget var stadigt i sig själv.


Jag sydde tre små fickor i väskan, varav en med kardborreknäppning, det är ju alltid bra att veta var mobilen tagit vägen :). Anledningen till att jag valde ljust foder är också att det är mycket lättare att hitta sakerna i väskan än när fodert är svart har jag upptäckt.




En t-shirt till en väns son i storlek 4 år syddes för ganska länge sedan. Men med två barn blir bloggtiden väldigt begränsad, jag tycker att det är väldigt roligt att besöka era bloggar och därför blir det mer att jag får inspiration från det ni gör än att jag själv lägger ut vad jag gjort tyvärr... Tyget kommer som ni kanske redan vet från Znok design och mönster från Ottobre.


Barnvagnshänge som gjordes innan lillebrors ankomst, alla tyger och former valdes av storasyster och de tygerna är alla sekondhand.

2 kommentarer:

  1. Takk for koselig kommentar hos meg :)
    Du lager masse fint du også. Pyjamasene under her var så fine.
    Ellen :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin väska...systern måste ha blivit glad:) Kul att storasyster varit med och skapat till lillebror. Barnvagnshänget var jättefint!!

    SvaraRadera