26 maj 2010

Kanintunika


När jag fick hem kanintyget kände jag att det vore roligt att sy i det direkt. Jag tänkte sy en tunika och gillar att ha ärmarna i en annan färg men hade inte något tyg som passade. Rotade lite i gömmorna och hittade en gammal polotröja som fick bli ärmar och själva "polokragen" passade utmärkt till muddar. Använde ett mönster på Raglantröja ur "sy barnkläder av mjuka tyger" av Åsa Lennartsson i stl 90 som grund men ställde ut och förlängde det till en tunika. Jag är lite missnöjd med att det bubblar sig lite vid ärmsömmarna på baksidan, beror det på att jag sydde ner sömmen med tvillingnål tror ni? Hur går ni till väga när ni syr de sömmarna? Brukar sy kläderna till K i nån storlek större än hon har för tillfället men denna gången blev det lite väl stort och jag kan därför inte visa en livebild, får vänta till vintern innan den kan passa K.

1 kommentar:

  1. Älskar alla former av återanvändning! Smart idé att återanvända tröjärmarna! Blev väldigt fint!

    SvaraRadera