21 maj 2010

Dumt eller?


Egentligen är det ganska korkat att starta en blogg så har sista helgen av mammaledigheten. Men jag kände att det är nu eller aldrig! Får väl berätta att jag följt många sybloggar under föräldrarledigheten och jag tycker att det är mycket inspirerande! Så många bra tips på mönster och alla fina tyger som finns att köpa.

Sylusten kom när min dotter K föddes i juni 2009, detta trots att jag tidigare inte suttit längre stunder framför symaskinen. Kände att jag inte ville ha alla kläder till henne rosa eller flickiga och det är ju lätt avhjälpt om man bara kan sy!

Rotade fram mormors gamla symaskin och satte igång.. kan väl säga att det gick så där, symaskinen började en kväll sy av sig själv och sen osade det bränt i hela huset. Det var symaskin nr 1 det, symaskin nr 2 min mors gamla Singer som hon sytt massa kläder till mig och min syster på.. glad i hågen sydde jag ett antal kläder på denna och så när jag trätt tvillingnålen och sytt lite med den bryts nålen och nästa nål bara böjs hur jag än gör, har inte kommit på vad det kan bero på..

Symaskin nr 3 är min mors nya och mycket bra pfaff som syr helt underbart, smög även in hennes overlock i bilen när jag ändå var där;). Jag har lånat symaskinerna på obestämd tid men hoppas att jag kan få råd med egna snart!

Jag är ju tvungen att visa en bild på min lilla K som poserar i en overall som jag hade som liten, en äkta 70-talare i underbar kvalite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar