14 mars 2011

T-shirts

Jag har nog inte berättat för er om den mycket trevliga syträffen som KroKKoFin anordnade, jag tycker absolut att alla som har möjlighet att komma nästa år ska göra det! Här kan ni se lite bilder från syjuntan! Timote visade hur vi skulle sy på mudden i halsrigningen på en tröja så det blir bra, jag ska visa två av de alster jag har lyckats knåpa ihop, dels under syträffen och sen efteråt.
Först ut är trolltröjan som syddes i storlek 92 (blev snarare stl 98). Jag gillar trollen och färgen är riktigt klarröd, vilket jag inte lyckats fånga på bild. Tyget är från mjuka tyger och mönster från allt om handarbete 4/2008.
Tack vare Timote´s beskrivning vågar jag nog äntligen sy en och annan tröja för att ge bort i present, här är en i Znok´s härliga u-båts tyg, underbar färg och kul mönster då pappan jobbar på Kockums... Storlek 110.

1 kommentar:

  1. Fina tröjor! Snyggt med vitt till de limefärgade ubåtarna, vårigt och fräscht!
    Jag hade tyvärr inte möjlighet att vara med på syträffen, men siktar på att vara med nästa år!

    SvaraRadera