02 januari 2011

Det nya året!

Nu måste jag ta mig i kragen och lägga ut bilder lite av de plagg jag sytt, det har ju blivit för få inlägg på bloggen :).

Jag sydde några julklappar och här visar jag två av dem. Mössan sydde jag till svärmor som ville ha en mössa som var varm, gick ner en bit över öronen och som hade skärm... nåja... två av tre har denna mössa, skärm fick jag inte till utan denna mössa blev utan, om det är någon som gjort en skärmmössa som passar in på beskrivningen får ni gärna höra av er till mig :). Mössan är sydd i fint lila trolltyg (från Mjuka tyger) och tjock grå fleece.


Den andra julklappen var till min dotters kompis lilla T som snart är 1,5 år. Jag gillar västar och tycker att det är ett perfekt plagg som värmer men inte hindrar de små armarna från att röra sig (tyvärr är inte min dotter av samma åsikt, hon vägrar numera att ta på sig någon väst alls). Mönster från Ottobre och supergullig jersey med blommor och insekter (från Stoff och Stil), vit fleece som foder så att den värmer bra och en röd knapp som matchar blommorna.


Nästa alster som jag vill visa är mössan som jag sydde till lilla K efter mina tidigare misslyckade försök så blev denna mössa helt ok. Baggy modell som går ner över öronen, den kunde varit lite mindre men då har hon ju lite att växa i! Yttertyget är ett favorittyg som jag bara köpt en liten bit av nämligen elefanterna från Znok design (som jag för övrigt var och gjorde en blixtvisit hos idag och köpte lite fler av hennes helt underbara tyger). Mössan fodrades med vitt fleecetyg. Jag hade tänkt lägga in en livebild på denna mössa men min iPhone samarbetar inte ikväll, får ta den bilden senare..






1 kommentar:

  1. Vilken praktisk modell på mössa!
    Tack för sällskapen idag! Sofia

    SvaraRadera