21 november 2010

En elefant balanserade...

Har länge tänkt använda denna fina turkosa manchester som jag hittat på röda korset i Kristianstad för några kronor. Jag har sett ett par hängslebyxor framför mig sedan jag köpte det och nu har jag testat Gynthers mönster för första gången. Det kändes lite tråkigt att bara kantbanda byxorna, jag sydde dit ett par fickor men det såg fortfarande lite "för lite" ut och därför ritade jag en elefant (det ska likna en elefant iaf :).

På baksidan av den bruna velouren strök jag vlieseline, sydde fast öra, öga och broderade pupillen med vit tråd. Svansen funderade jag på ett tag och till sist bestämde jag mig för ett brunt sidenband och en rosett av ett silverglittrande band...byxorna är ju ändå till en tjej ;)

Till sist sydde jag fast ett brunt sammetsband asymmetriskt på axlarna och runt ena benet sen fick jag besinna mig annars hade det blivit för mycket!

Lilla K var inte villig att prova sina byxor alls förrän jag sa att jag skulle bli så glad om hon gjorde det, då kom byxorna på...det är otroligt så mycket de små förstår! Storleksmässigt är byxorna ganska stora för lilla K som snart är 17 månader och modellen är lite för bred över axlarna också men det är ju inget som inte går att ändra på till nästa par.

4 kommentarer:

  1. Vilken ljuvlig färg på byxorna.
    Kul att du vill vara med i min utlottning!

    SvaraRadera
  2. For en skjønn bukse! Herlig elefantapplikasjon, og fine detaljer!

    SvaraRadera
  3. Jättefina byxor. Ser så sköna ut!

    SvaraRadera
  4. De här var ju bara alldeles ljuvliga!!! Vill se livebild på den fina omlotten du gjorde i lördags oxå:)

    SvaraRadera