15 oktober 2010

När vintern närmar sig..



Samma tyg användes även till ett par byxor med muddar, de är lagom tjocka att ha under höstoverallen nu när temperaturen kryper ner under nollan på morgonen. Färgerna blir inte bra på fotot, benmuddarna är orange och midjemudden är blå, det syns inte...

Jag hade lust att virka något av mina restgarner och grytlappar har vi gott om, testade ett mycket enkelt mönster på en mjuk leksak till en väninnas lilla bäbis. Jag såg en bild på en liknande skallra (men jag kommer inte ihåg var..) och virkade lite på frihand tills ringarna blev stora nog . Skallran är fylld av vadd och det ligger en liten bjällra insydd i den.


1 kommentar:

  1. Hejsan! Kul att jag hittade en ny blogg som jag inte sett förut :-)
    Mössan ser varm och mysig ut!! Tyget är jättefint, var kommer det ifrån?

    SvaraRadera